Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
^Powrót na górę
Informacje kontaktowe
Telefon: 71 318-60-10
e-mail:sekretariat@psp-minkowice-olawskie.pl; minkowice@poczta.onet.pl

Publiczna Szkoła Podstawowa

im. Jana Brzechwy w Minkowicach Oławskich

  • 1 Uroczystość nadania imienia

    Uczczono pamięć wielkiego poety Minkowice Oławskie. Uroczystość nadania imienia. 10 czerwca Publiczna Szkoła Podstawowa otrzymała swojego patrona. To poeta Jan Brzechwa
    Czytaj więcej
  • 2 „ Jak dbać o bezpieczeństwo w gminie Jelcz-Laskowice "

    W dniu 16.10.2018r. w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Jelcz-Laskowice odbył się gminny konkurs „ Jak dbać o bezpieczeństwo w gminie Jelcz-Laskowice". Naszą szkołę reprezentowało czworo uczniów. Byli to: w kategorii uczniów kl. IV-VI Maja Łukasik i Przemysław Rudnicki , a w kategorii uczniów VII-III gimn. Katarzyna Zaczek i Julia Oprzędek.
    Czytaj więcej
  • 3 Mamy nowego patrona

    Dnia 26.01.2018r. Rada Gminy Jelcz- Laskowice podjęła uchwałę o nadaniu Publicznej Szkole w Minkowicach Oł. imienia Jana Brzechwy.
    Czytaj więcej
  • 4 Pomagamy innym...

    „Dajmy im kawałek Polski” to akcja Gazety Powiatowej na 100-lecie odzyskania przez Polskę niepodległości .
    Czytaj więcej
  • 5 SPRZĄTANIE ŚWIATA 2017

    „Sprzątanie świata – Polska” to wspólna lekcja poszanowania środowiska. Jej celem jest promowanie nieśmiecenia, edukacja odpadowa oraz inicjowanie działań, dzięki którym zmniejszy się nasz negatywny wpływ na środowisko.
    Czytaj więcej

Jak odnaleźć się w roli rodzica gimnazjalisty

 

 Rodzice często przyznają, że okres nauki nastolatka w gimnazjum jest dla nich trudną próbą. Towarzystwo, większa samodzielność, wyższe wymagania w szkole i czas dojrzewania sprawiają, że dziecko zmienia się nie do poznania. Rodzice zaś, świadomi wielu zagrożeń czyhających na nastolatka, mogą nie radzić sobie w nowej sytuacji. Oto kilka rad, jak dobrze przetrwać edukację dziecka w gimnazjum.

Po przejściu do gimnazjum nauka jest na ostatnim planie?

W okresie dojrzewania nastolatek ma inaczej ustawione priorytety.  Często nie umie skupić się na nauce, bo ważniejsze wydaje mu się np. zaproszenie koleżanki do kina czy przeżywanie przykrości, jaką doświadczył od kolegi. Nic dziwnego, że nawet u dobrego ucznia sypią się złe stopnie. Rzadko przyczyną tego jest zwykłe lenistwo. Prędzej problem z odnalezieniem się w nowej szkolnej rzeczywistości. Pamiętaj, że na adaptację nastolatek potrzebuje czasu. Świetnie, jeśli dziecko szybko znajdzie nowych kolegów, umie samodzielnie rozwiązywać zadania i nie ma zaległości z podstawówki. Jeśli jednak tak nie jest, trudno jest mu się skupić na lekcjach, a przedłużająca się trudna sytuacja tylko pogłębia niechęć do nauki i nowej szkoły. Uwaga! Pytanie o to, jak sobie radzi w szkole, często nie ma sensu, bo dziecko nie odpowiada na nie szczerze i dodatkowo się przy tym denerwuje. O wiele lepiej jest pójść na indywidualne spotkanie z nauczycielem i obowiązkowo uczestniczenie w każdym zebraniu klasowym. Jeśli jednak chcesz porozmawiać z dzieckiem, stawiaj pytania wprost, tj.: "który przedmiot sprawia ci trudności, z kim siedzisz w ławce, jak nazywa się twój najlepszy kolega". Na pytania ogólne tj.: "co słychać, jak w szkole", raczej spodziewaj się odpowiedzi krótkiej "OK".

Odkąd jest w gimnazjum, ma złe stopnie?

Każdy gimnazjalista przyzna, że nauka w podstawówce była "bułką z masłem". Teraz ma więcej przedmiotów, a każdy wymaga dużo samodzielnej nauki w domu. Jeśli widzisz, że dziecko nie jest w stanie lub po prostu nie zależy mu na tym, by być dobre z każdego przedmiotu, pomóż mu dobrze ustawić priorytety. Niech przede wszystkim stawia na naukę tego, co go interesuje. Warto pozwolić mu na to, by był prymusem tylko z przedmiotów, które są dla niego ważne, a reszty niech uczyć się w sposób dostateczny. W gimnazjum kształtują się już zainteresowania, które determinują bliski wybór szkoły ponadgimnazjalnej - sprofilowanej lub ogólnej.

 

 

Widzisz, że twój gimnazjalista nie potrafi się uczyć?

Dziecko po edukacji w podstawówce może mieć problemy z samą nauką. Przykładowo może mu się wydawać, że odrobi lekcje równie szybko jak w poprzednich latach, ale w gimnazjum są wyższe wymagania. Pomóż dziecku dobrze rozplanować dzień, aby miał czas i na naukę, i na przyjemności. Po powrocie ze szkoły niech się zrelaksuje, ale już po godzinie powinien zasiąść do lekcji, by nie zostawiać ich na sam koniec dnia. Pamiętaj jednak by nie narzucać mu tego grafiku, lecz niech powstanie on podczas waszej wspólnej rozmowy. Nastolatek uważa się bowiem za "dorosłego" i nie chce być upominany jak "dziecko". Jeśli obserwujesz lub słyszysz od dziecka, że ma problemy z konkretnym przedmiotem, zapytaj, jakie widzi rozwiązanie. Proś o pomysły na poprawę stopni. Jeśli podaje konkretne terminy (np. lekturę przeczytam do czwartku, sprawdzian poprawię za tydzień), zapisz je i następie sprawdź, czy się tego trzyma.

Uwaga! Nie zakazuj przyjemności, a jedynie poproś, by dziecko ułożył tak harmonogram dnia, by był w nim czas przede wszystkim na naukę, inne obowiązki, posiłki i relaks. Czasem młodzież nie zdaje sobie sprawy z tego, że całe popołudnie upływa im np. na słuchaniu muzyki, a wieczorem nie mają czasu na naukę, bo chcą jeszcze oglądać telewizję.

 

 

BIP

Facebook Like

Kliknij nas na facebbok.

COPYRIGT Publiczna Szkoła Podstawowa im. Jana Brzechwy w Minkowicach Oławskich FREE JOOMLA TEMPLATES