Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
^Powrót na górę
Informacje kontaktowe
Telefon: 71 318-60-10
e-mail:sekretariat@psp-minkowice-olawskie.pl; minkowice@poczta.onet.pl

Publiczna Szkoła Podstawowa

im. Jana Brzechwy w Minkowicach Oławskich

  • 1 Uroczystość nadania imienia

    Uczczono pamięć wielkiego poety Minkowice Oławskie. Uroczystość nadania imienia. 10 czerwca Publiczna Szkoła Podstawowa otrzymała swojego patrona. To poeta Jan Brzechwa
    Czytaj więcej
  • 2 OMNIBUS 2018

    24 kwietnia 2018r. w Publicznej Szkole Podstawowej im. Jana Brzechwy w Minkowicach Oł. odbyła się XII edycja Gminnego Konkursu Interdyscyplinarnego dla klas V-VI szkoły podstawowej o tytuł „Omnibus Roku” i „ Szkoła Roku”, którego koordynatorami są Bożena Lis- Urban i Dorota Sekuła.
    Czytaj więcej
  • 3 Mamy nowego patrona

    Dnia 26.01.2018r. Rada Gminy Jelcz- Laskowice podjęła uchwałę o nadaniu Publicznej Szkole w Minkowicach Oł. imienia Jana Brzechwy.
    Czytaj więcej
  • 4 XIII Gminny Konkurs Recytatorski

    Gminny konkurs recytatorski W Publicznej Szkole Podstawowej im. Jana Brzechwy odbył się 9 maja XXII Gminny Konkurs Recytatorski. Uczestniczyło 28 uczniów klas I-III, ze wszystkich sześciu szkół podstawowych miasta i gminy Jelcz-Laskowice
    Czytaj więcej
  • 5 SPRZĄTANIE ŚWIATA 2017

    „Sprzątanie świata – Polska” to wspólna lekcja poszanowania środowiska. Jej celem jest promowanie nieśmiecenia, edukacja odpadowa oraz inicjowanie działań, dzięki którym zmniejszy się nasz negatywny wpływ na środowisko.
    Czytaj więcej

W ramach Rządowego Programu „Bezpieczna i Przyjazna Szkoła”, na zlecenie Ministra Edukacji Narodowej, Fundacja Dzieci Niczyje rozpoczęła już realizację zadania publicznego pn. „Prowadzenie przez specjalistów ogólnopolskiej infolinii interwencyjno-informacyjnej dla uczniów, w tym ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, ich rodziców, nauczycieli oraz innych podmiotów działających na rzecz bezpieczeństwa dzieci i młodzieży”.

W ramach programu infolinii interwencyjno-informacyjnej Fundacja Dzieci Niczyje zapewnia:

- uczniom, w tym ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, bezpłatną i anonimową pomocą wsparcie konsultantów Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży: 116 111 (linia dostępna
codziennie w godzinach 12:00 – 20:00 )
oraz pomoc online dostępna na stronie: www.116111.pl/napisz

- rodzicom, nauczycielom oraz przedstawicielom podmiotów działających na rzecz bezpieczeństwa dzieci i młodzieży bezpłatną pomoc konsultantów Telefonu dla rodziców i nauczycieli w sprawach bezpieczeństwa dzieci: 800 100 100 (linia dostępna od poniedziałku do piątku w godzinach 12:00 – 18:00 )
oraz pomoc online dostępna pod adresem: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Uwaga!
Numery: 116 111 i 800 100 100 nie są numerami alarmowo-ratunkowymi.
Jeśli potrzebna jest natychmiastowa pomoc, prosimy dzwonić pod numer alarmowy 112 (policja, straż pożarna, pogotowie).

Zadanie domowe Pierwszaka

 

Pierwszoklasista w domu to wielkie wyzwanie dla rodziców. Chcą, by ich pociecha była najlepsza w klasie, a z drugiej strony dręczą ich obawy, jak też sobie poradzi w nowej sytuacji.

Te dwie, z pozoru skrajne, postawy niosą ze sobą szereg niebezpieczeństw. Po pierwsze, nie można dziecka obciążać swoimi ambicjami i za wiele wymagać. Dziecko kocha rodziców bezwarunkowo i będzie się starało ich zadowolić. Jeśli nie spełni oczekiwań rodziców i zobaczy w ich postawie zawód, rozgoryczenie i pretensje, będzie miało poczucie winy, które może negatywnie wpłynąć na dalsze powodzenie bądź niepowodzenie edukacyjne.

 

 Pierwszaka należy umiejętnie zachęcać do nauki, chwaląc za każdą podjętą próbę, wskazując przy tym, co można zrobić lepiej, życzliwie kierunkując, a zawsze doceniając osiągnięcia, choćby niewielkie. Nic tak nie motywuje do pracy, jak „głaski” i nic tak nie zniechęca, jak poczucie, że nikt nie docenia tego, co robimy, a tylko wytyka to, co jest źle.

 

  • SYSTEMATYKA. Lekcje odrabiajmy codziennie, w miarę możliwości o tej samej porze, nie później niż do godziny 20.
  • ŚWIEŻOŚĆ. Zadaną prace odrabiajmy w dniu, w którym została zadana, a przypominajmy w przeddzień terminu, w którym będzie sprawdzana. Dziecko ma na świeżo informacje z lekcji, lepiej i dokładniej pamięta, co i jak trzeba zrobić.
  • POWTARZANIEjest matką wiedzy. Odrabiając lekcje na bieżąco, nie zapominajmy o choćby najkrótszym przypomnieniu elementów z poprzednich tematów, zwłaszcza tych, które są przydatne w nowych sytuacjach poznawczych. Przypominanie wiadomości egzekwujmy od dziecka, a nie róbmy tego sami.
  • NASTRÓJ jest ważny. Dziecko nie może być zapędzane do lekcji, bo je znienawidzi. Dbajmy o dobry, pogodny nastrój w czasie pracy, nie podnośmy głosu, nie krytykujmy.
  • CIERPLIWOŚĆ jest niezbędna. Nie oczekujmy, że nasze dziecko w lot pojmie wszystko, że zrozumie każde nasze tłumaczenie, zapamięta wszystko z lekcji i bezbłędnie odrobi każde zadanie. Cudów nie ma. Dla dziecka nowa sytuacja to także wyzwanie i duży stres.
  • SAMODZIELNOŚĆ kontrolowana. Dziecko powinno samo odrabiać prace pod kierunkiem i ze wsparciem rodziców. Niedopuszczalne jest odrabianie lekcji za malucha, pisanie za niego w zeszycie „żeby było ładniej”, wykonywanie rysunków, wyklejanek, gazetek, prac... To największa krzywda, jaką możemy zrobić dziecku. Nawet, jeśli pierwsze próby są nieudolne, poprawiajmy, inspirujmy, ale zmuszajmy delikatnie do samodzielnego poszukiwania właściwej odpowiedzi.
  • ZACHĘCANIE. Nieraz prace domowe są nudne, męczące, mechaniczne. Wspierajmy dziecko właśnie wtedy szczególnie. Nauczyciel ma zazwyczaj jakiś cel, skoro je zadaje i dziecko musi wiedzieć, że trzeba się temu podporządkować. A przekonanie go o tym i zachęcenie do odrabiania lekcji to nasza rola.
  • RADOŚĆ. Dobrze jest pokazać dziecku, że te wspólne chwile także rodzicom dają dużo radości, a nie stają się nudnym obowiązkiem. Dzieci są empatyczne – łatwo wyczują nasz nastrój i będą go podzielać.
  • PRZYJEMNOŚĆ. Nie wstydźmy się przyznać, że czegoś nowego nauczymy się razem z dzieckiem. Będzie to dla malucha i przyjemność, i powód do dumy, a to dobra zachęta do dalszej pracy.
  • NAGRODA. Warto też pamiętać o drobnej nagrodzie za sumienną pracę: cukierek, owoc, kreskówka... no i koniecznie duuuuży buziak.

 

 

 

BIP

Facebook Like

Kliknij nas na facebbok.

COPYRIGT Publiczna Szkoła Podstawowa im. Jana Brzechwy w Minkowicach Oławskich FREE JOOMLA TEMPLATES